علمایی که در مرگ زعفر جنی مراسم عزا و ختم بر پا کردند.!؟



سالگرد ارتحال زعفرجنی 
زعفر در مراسم شادی عروسی خود بود که ناگهان صدای گریه ی دو اجنه را شنید ، اجنه گفتند : ما دیدیم که لشگریان زیادی از انسانها جمع شدند و در حال جنگ هستند وقتی نزدیک شدیم حضرت حسین بن علی (ع) را دیدیم که میگفت آیا یاری دهنده ای هست که مرا یاری کند .  زعفر جنی نقل میکند ، وقتی که وارد زمین کربلا شدیم لشگر دشمن چهار فرسخ در چهار فرسخ را گرفته بود از زمین تا آسمان صف هایی از اجنه و ملائک بودند . همه منتظر گرفتن اجازه از حضرت بودند . . از دور نظاره میکردم در کار حضرت حیران بودم ناگهان حضرت به من اشاره کرد ای زعفر بیا ، عرض کردم من با نود هزار جن به یاری شما آمده ام اگر بخواهی تمام دشمنانت را قبل از اینکه از جای خود حرکت کنی ، نابود میکنم . . حضرت فرمود ای زعفر برگرد خدا و رسولش از تو راضی باشند ، خداوند چنین نخواسته است و باید به لقای حضرت دوست برسم من اگر در جای خود بمانم خداوند بوسیله چه کسی مردم را امتحان کند . . به خدا قسم از شما تواناتریم اما بایستی حجت بر مردم تمام شود . فوت زعفر در زمان آیت الله بروجردی (ره) بود بعد از فوت برخی از علما مراسم عزا و ختم به پا کردن

در ویکی پدیا آمده است:
 کتاب روضة الشهداء است. وزش باد در آغاز نمایش و گفتگوهای امام(ع) و زعفر در این نسخه‌ها شباهت بسیاری به گفتار کاشفی در کتاب روضه دارد؛ به عنوان نمونه این ابیات از نسخه‌ای از این تعزیه گویای مطلب است:
شوم فدای تو‌ای پادشاه کم لشکر
که شاه جنّم و آزاد گشته حیدر
منم کمینه غلام تو زعفر جنّی
بپای بوس تو اینک رسید لشکر جنّی
چو یاری تو نکرد آدمی اجازه یاری
بده به جنّی و منّت گذار بر سر جنّی


خرم آباد